Kale Park Hastanesi

Nasıl Zayıflaya Bilirim ?

BEN NASIL ZAYIFLAYACAĞIM ?

Başlık hemen ilgimizi çekmiş olmalı. Çünkü algımız zayıflamak-diyet-incelmek vb. Kavramlarla o kadar meşgul ki şuan bir algıda seçicilik yaşıyorsunuz J Yine bundandır ki Google, Trends (sık arananlar) listesinde bu kavramlar sürekli olarak ilk sıralarda yer alıyor. Bunun popüler bir konu olduğunu anlayan fırsatçı kesim de bundan faydalanma yoluna gidiyor ve inanılmaz bir bilgi kirliliği ile karşı karşıya kalıyoruz. İnternet’ten kalıp bir diyet listesi edinenler, türlü ilaçlara kürlere başvuranlar ve daha neler neler…

Hiç bir şey tek başına bir insanı zayıflatmaya yetmez, zayıflamak-incelmek başlı başına özveri, irade ve süreklilik ister. En sık düştüğümüz yanılgı ise diyet ilaç değildir.3 ay diyet yapıp ideal kilonuza kavuşup diyeti bırakıyorsanız ve bu verilen kilolar size 2 katı olarak geri dönüyorsa geçmiş olsun ; kandırıldınız!

Biz gerçek diyetisyenler size diyet listeleri verip göndermiyoruz size doğru beslenmeyi öğretiyoruz, siz aslında diyet yapmıyorsunuz yaşam biçiminizi değiştiriyorsunuz. Ömür boyu bir diyetisyene bağımlı kalamazsınız değil mi?

Ufak tüyolarla başlayalım;

1- Teknolojik aletlerden uzak durun: Hayatımızı kolaylaştıran fakat vücudumuzu tembel yapan araçları bir ay gibi kısa bir süre için hayatınızdan çıkarın. Televizyon, bilgisayara ayırdığınız bir saati vücudunuza ayırın. Yapacağınız hızlı tempo yürüyüş 1 saatte vücudunuzdan 250-300 kalori yakılması anlamına gelecektir.

2- Sağlıklı atıştırmalar yapın: Atıştırmak hepimizin korktuğu bir alışkanlık olsa da, bilinçli yapılan atıştırmalar kilo vermede başrol oynamaktadır. Peynirli sandviç, taze sıkılmış meyve suyu, ayran, yoğurt, tam tahıllı ekmek ve meyve en mantıklı atıştırmalık seçimler olacaktır. Özellikle ana öğünler arası 2 veya 3 defa atıştırmayı unutmayın.

3- Öğünlere göre sağlıklı besin seçimi: Öğlen ve akşam yemeği seçimi en büyük problemlerden biridir. Yoğun iş temposunda besin seçimine fazla özen gösterilmemekle birlikte kilo alımı kaçınılmaz olmaktadır. Ağır yemekleri öğle yemeğinde, daha hafif seçenekleri ise akşam yemeğinde tercih etmeye özen gösterin.

4- Artık kahvaltı yapma zamanı: Sabah yapılmayan kahvaltı kısa vadede olumsuz etkisi olmadığı sanılsa da uzun vadede kilo almanıza neden olacaktır. Sabah düşük kan şekeri ile uyanan vücut, siz besin almadığınızda dengesizleşir. Öğlen saatlerinde yoğun şekilde yenilen yemek ise kan şekerinizin çok hızlı yükselmesine neden olur. Sonuçta kan şekerinde dengesizlik meydana gelir ve metabolizma hızınızda azalmalara neden olur.

5- Lifli besinleri tercih edin: İçerisinde yüksek oranda lif bulunan besinler tokluk hissinizin daha uzun sürmesini sağlamaktadır. Bunun en büyük avantajı ise bir sonraki öğüne daha tok mide ile oturmanızı sağlayacaktır. Tam tahıllı ekmek, kabuğu ile yenilebilen meyveleri kabuğu ile birlikte tüketmek, kuru baklagilleri yemeklerinizde daha sık tercih etmeniz lif alımınızı arttıracaktır.

6- Haftada bir gün kaçamak yapın: Tek düze bir yaşam hepimizi sıkacağı gibi tek düze beslenmede sizi sıkacak ve yapmış olduğunuz programda bozulmalara sebebiyet verecektir. Özellikle tatlılara düşkünlüğünüz varsa, et yemeklerini daha çok seviyorsanız veya dondurma yemek sizin için bir tutkuysa bunları önerilmese de tüketeceksiniz. Çünkü yasakları çiğnemek her zaman için keyiflidir. Sevdiğiniz ve kalorisi yüksek olan besinleri haftada bir gün (özellikle hareketli olduğunuz bir gün) tüketmelisiniz. Ama özgürsünüz diye sınırsızca olmamalı.

7- Yemeklere küçük, salatalara büyük tabak: Büyük tabağınızın yarısını boş görmektense, küçük tabağınızın tamamını dolu görmek sizi psikolojik olarak rahatlatacaktır. Bir ay gibi kısa bir dönem sonra büyük tabağınıza dönmek istediğinizde arkanızdan yemeğin ağladığını göreceksiniz.

8- Yanlış program kullanmayın: Gazete, İnternet ve dergilerde yazılan diyetleri uygulamaktan kesinlikle kaçının. Bu diyetler arkadaşınızın kilo kaybetmesini sağlarken size kilo aldırabilir. Unutmayın “Beslenme Programınız Parmak İziniz Gibidir; Sadece Size Özeldir”.

DYT. MERYEM ÖZDEMİR

12 Aralık 2016